လာေရာက္ဖတ္ရွဳ ့သြားသူေပါင္း

အားလံုးမဂၤလာပါ

13 March 2011

စာေတြထဲက ဇာတိျပတယ္ေနာ

စာဖတ္ပရိသတ္တစ္ေယာက္ကေက်ာင္းမွာ စိတ္ပညာယူခဲ့သလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုထူးထူး ဆန္းဆန္းေမးဖူးပါတယ္။ ေရးတဲ့စာေတြထဲမွာ လူ႔စိတ္သေဘာသဘာဝေတြကို ေလ့လာဆန္းစစ္ ျပေလ့ရွိၿပီး အမ်ားအားျဖင့္လည္း အမွန္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလးနီးစပ္တာ သတိထားမိလို႔ပါလို႔ ေျပာပါတယ္။
နလပိန္းတံုးအဆင့္
ေမးလာသူ စာဖတ္ပရိသတ္က စိတ္ပညာ၊ ဒႆနိကေဗဒဘာသာရပ္မ်ားနဲ႔ မဟာဘြဲ႕ယူခဲ့တဲ့ အၿငိမ္းစားဝန္ထမ္းႀကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းမွာသိပၸံဘာသာတြဲေတြယူခဲ့တာေၾကာင့္ စိတ္ပညာတို႔၊ ဒႆနိကတို႔နဲ႔ ပတ္သက္ ရင္နလပိန္းတံုးအဆင့္သာရွိေၾကာင္း  ေျပာျပေတာ့ သူေတာ္ေတာ္အ့ံၾသ တဲ့အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ သူ႕လို ပဲ တျခားသူ သံုးေလးဦးကလည္း ေမးတာခံရဖူးတယ္။ စာေရးတဲ့ နာမည္ႀကီးဆရာေတာ္ တစ္ပါးကလည္း အလားတူမိန္႔ၾကားခဲ့ဖူးတယ္။ ဆရာေတာ္က ”ဒကာႀကီး ဝိပႆနာအလုပ္ ေတာ္ေတာ္လုပ္ခဲ့သလား” လို႔ေမးတာပါ။ ရွက္ရွက္နဲ႔ မလုပ္ဖူးေသးေၾကာင္း ဝန္ခံလိုက္ရပါတယ္။ ပိဋကတ္ျမန္မာျပန္က်မ္း ေတြ အစံုလိုက္ဝယ္ၿပီး ဖတ္ခဲ့ေပ မယ့္လက္ေတြ႕အားထုတ္မႈေတာ့ မျပဳဖူးေသးပါဘူး။
မ်က္စိႀကံဳဖတ္တဲ့စာ
အေမးခံရပါမ်ားေတာ့ ကိုယ့္ ဟာကိုယ္ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရတယ္။ ေက်ာင္းသားဘဝမွာသာမက တစ္သက္လံုးမွာလည္း စိတ္ပညာ စာအုပ္၊ ဒႆနိကစာအုပ္ေတြ ေသ ေသခ်ာခ်ာဖတ္ခဲ့ဖူးတာ မရွိပါဘူး။ စာအုပ္စာေစာင္ေတြထဲမွာ ‘မ်က္စိ ႀကံဳ’ ဖတ္လိုက္မိတာေလာက္ပဲရွိ ပါတယ္။ လူ႕စိတ္သေဘာသဘာဝ ကို နည္းနည္းပါးပါး နားလည္သလို ရွိတာက ငယ္စဥ္ကတည္းက ၿသလနူ ေခၚ ဝတၴဳရွည္ႀကီးေတြ စြဲစြဲ မက္မက္ဖတ္ခဲ့တဲ့ ေက်းဇူးပဲျဖစ္လိမ့္ မယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ ဝတၴဳရွည္ႀကီး ေတြမွာက လူ႕စ႐ိုက္သဘာဝကို အထူးအေလးထားၿပီး ေရးသားၾက တာ မဟုတ္လား။
စာေရးဆရာလို ဖတ္ႏိုင္တယ္
အသက္ ခုနစ္ဆယ္တန္း ေရာက္တဲ့အထိလည္း ဝတၴဳရွည္ ႀကီးေတြေရာ ဝတၴဳတိုေတြပါ တမင္ တကာ အခ်ိန္ယူၿပီး ဖတ္ေနဆဲျဖစ္ တယ္။ ဝတၴဳေတြကေပးတဲ့ရသကို ခံစားႏွစ္ၿခိဳက္သလို၊ လူ႕သဘာဝ၊ လူ႕စ႐ိုက္မ်ိဳးစံုကိုလည္း ေကာင္း ေကာင္းေလ့လာႏိုင္တယ္။ စာေတြ ေန႔စဥ္မျပတ္ ဖတ္ေနတဲ့အတြက္ ရ လာတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးကေတာ့ စာေတြထဲက လူေတြရဲ႕စ႐ိုက္သဘာဝ မ်ိဳးစံုနဲ႔ စာေတြထဲကေပးတဲ့ ဒႆန ေပါင္းစံုကို နားလည္သေဘာေပါက္ လာ႐ံုသာမက ေရးတဲ့စာေရးဆရာ ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားနဲ႕ သူ႕သေဘာ သူ႕သဘာဝေတြကိုပါ ဖတ္႐ႈႏိုင္လာ ျခင္းျဖစ္တယ္။
စာေတြထဲက ဇာတိျပ
”စကားထဲက ဇာတိျပ” ဆို တဲ့ စကားရွိပါတယ္။ လူတစ္ ေယာက္ရဲ႕ ေျပာစကားေတြ နား ေထာင္ရင္းနဲ႔ အဲဒီလူဟာ ဘယ္လို လူစားမ်ိဳးျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိႏိုင္ တယ္လို႔ဆိုလိုတာပါ။ စကားဆိုတာ ကသိပ္မ်ားသြားရင္ မွတ္မိဖို႕ မလြယ္ လွဘူး။ စာဆိုတာက်ေတာ့ ဘယ္ အခ်ိန္ၾကည့္လိုက္ ၾကည့္လိုက္ မ်က္စိထဲမွာ အထင္းသား အရွင္း သားျမင္ ေနရတာျဖစ္ေတာ့ စာတစ္ ပုဒ္ဖတ္ လိုက္တာနဲ႔ စာဖတ္နာတဲ့ မ်က္စိအဖို႔ေတာ့ စာေရးသူရဲ႕ အ ေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိ သြားႏိုင္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ‘စာေတြ ထဲက ဇာတိျပ’လို႔ ေျပာရင္လည္း ရပါတယ္လို႔ ဆိုခ်င္တယ္။
အဂၤဝိဇၨာဆရာလို
စာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္လိုက္တာ နဲ႔ ဝါရင့္စာဖတ္သူဟာ အဂၤဝိဇၨာ ဆရာတစ္ေယာက္လို စာေရးဆရာ ရဲ႕ အေၾကာင္းကို အမ်ားႀကီး ေဟာ ႏိုင္ေျပာႏိုင္ ပါတယ္။ သူ႕စာေတြထဲ ကေနၿပီး အဲဒီ စာေရးဆရာဟာ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကား လူႀကိဳက္မ်ား ေပၚျပဴလာျဖစ္ခ်င္သူလား၊ ငါသိ၊ ငါ တတ္၊ ငါသိပ္ေတာ္ ဆိုတဲ့ ငါစြဲ အတၱႀကီးမားသူလား၊ ဝန္တို မစၧရိယ စိတ္ႀကီးမားသူလား၊ သိမ္ငယ္စိတ္ လႊမ္းမိုးခံေနရသူလား၊ ဒါမွမဟုတ္  ဝင့္ဝါေထာင္လႊား တတ္ သူလား၊ စိတ္သေဘာထားႀကီးရင့္ျပည့္ဝသူ လား၊ ငါစြဲမရွိရင့္က်က္သူလား၊ ေပၚ ျပဴလာသမားမဟုတ္တဲ့ ႐ိုးစင္းသူလား ဆိုတာေတြကို ကြက္တိနီးပါး မွန္ေအာင္ ေျပာႏိုင္ ေဟာႏိုင္ပါ တယ္။
ေတာင္းပန္ရ၊ ေျဖရွင္းရ
အဲဒါေၾကာင့္ စာရြက္ေပၚမွာ အကၡရာတင္ က်န္ရစ္ေစတဲ့စာေတြ ကို ၿပီးၿပီးေရာ မေရးသင့္ၾကဘူး။ ေရးၿပီးမွ မွားလို႔ေတာင္းပန္ရတာ၊ ေျဖရွင္းခ်က္ ထုတ္ရတာဟာ စာေရး ဆရာရဲ႕ ၿပီးစလြယ္လုပ္တတ္တဲ့ စ႐ိုက္ကိုေဖာ္ျပေနတဲ့ သေဘာျဖစ္ တယ္။ စာတစ္ပုဒ္စမေရးခင္က တည္းက ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစား ၿပီးမွ ေရးရင္ ေတာင္းပန္စရာကိစၥ၊ ေျဖရွင္းခ်က္ေရးရတဲ့ကိစၥမရွိႏိုင္ပါ ဘူး။ ‘စာေတြထဲက ဇာတိျပ’ တယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ကို စာေရးဆရာတိုင္း သတိျပဳသင့္ၾကပါတယ္လို႔ အႀကံျပဳ လိုက္ခ်င္ပါတယ္။
လူထုစိန္ဝင္း

Source : http://popularmyanmar.com/mpaper/?p=1181

0 comments:

Follow me

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Walgreens Printable Coupons